Safari - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Shanah Geyskens - WaarBenJij.nu Safari - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Shanah Geyskens - WaarBenJij.nu

Safari

Blijf op de hoogte en volg Shanah

04 Mei 2014 | Tanzania, Arusha

De eerste week van onze vakantie zit erop! Het is voorbij gevlogen! Over exact een week vertrekken we al naar huis, maar eerst nog een weekje genieten van de Tanzaniaanse wereld ;).

Vorige week zaterdag zijn we op safari vertrokken. Een lange rit naar de Serengeti! Maar de heenweg was al de moeite! We hebben lake Manyara gezien en zijn langs de Ngorongoro krater gereden om zo de Serengeti binnen te rijden. Serengeti staat voor eindeloze vlakte. Eens we er waren, snapte ik waarom het park deze naam had. Je kon kilometers ver kijken zonder een einde te zien en zo enkele uren verder rijden. Prachtig! Bij de ingang zette de chauffeur ons dak open zodat we konden staan en zo beter konden kijken. Onderweg hadden we al giraffen, zebra’s en nog enkele andere dieren gezien. Even voor we naar onze lodge reden hadden we nog een leeuw en een luipaard gezien. Fantastisch die dieren zo in het wild te zien! 2 dieren van the big 5 konden we al schrappen!

De volgende dag ging vroeg de wekker om op tijd beginnen rond te rijden om beesten te zoeken. Soms is het uren rijden en zoeken zonder maar één dier tegen te komen. Maar dat is een safari, geduld hebben. Die dag hebben we veel leeuwen gezien, en van super dichtbij! Onze chauffeur, met zijn dierenspot-ogen, riep op een gegeven moment ‘lion’! Wij moesten al een half uur zoeken tegen dat we dat beest in de verte zagen. En toen reed hij er naar toe, off-road! Ik had niet verwacht dat hij zo dicht bij ging staan. 1,5 meter van 3 leeuwinnen stonden we en toen legde hij de auto stil. Mijn hartje klopte op dat moment een beetje sneller. Maar de leeuwinnen bleven rustig liggen en we hebben mooie foto’s kunnen maken! Die dag was een dag met veel dieren: leeuwen met welpjes, zebra’s, olifanten, cheeta’s, zwijnen, hyena’s, impala’s, struisvogels, gnoes, buffels, apen,… Nu hadden we al 4 dieren van the big 5 gezien. Nog één te gaan, de neushoorn, dat was voor Ngorongoro.

De derde dag was de laatste dag in de Serengeti en we wilde graag de zonsopgang zien. Dus om 6 uur vertrok onze jeep. Hij ging op een goed plekje staan zodat we een mooi zicht hadden op de zonsopgang. En het was ook prachtig! Daarna hebben we nog 2 uur rondgereden om daarna te gaan ontbijten. Om 10uur vertrokken we terug richting de Ngorongoro krater. Onderweg zijn we een honderdtal gnoes tegengekomen. Het is de tijd van de grote trek dus we dachten dat we deze dan ook gezien hadden. Honderd beesten bij elkaar is al veel. Tot we op een gegeven moment op een plek aankwamen waar wel 3 000 000 gnoes stonden. WAUW! Dit was on-ge-lo-fe-lijk! Je kan je niet voorstellen hoe een grote massa dat is! Kilometers lang alleen maar gnoes. Het bleef maar duren en het was gewoon onmogelijk dit op video of foto vast te leggen. Een prachtig wereldwonder!

De laatste dag brachten we door in Ngorongoro. Op zoek naar de neushoorn! Onze chauffeur wilde ook absoluut dat wij de neushoorn zouden zien zodat we heel the big 5 hadden. Maar er lopen slechts 25 neushoorns in heel de krater rond. Het was dus geen simpele opdracht. Maar het was gelukt! In de verte zagen we de neushoorn staan. Gelukkig had Jente een verrekijker bij zodat we het toch nog goed konden zien. Ook zijn we die dag een leeuw met een grote bos manen tegengekomen gewoon op de weg. Hij liep langs onze jeep, zo dichtbij! Als we onze handen uit het raam staken, konden we hem strelen. Knap beest!

Dat was onze safari. Zeker en vast de moeite! De rest van de week hebben we in Arusha doorgebracht. We zijn naar lake Duluti geweest, naar Shanga, naar the cradle of love (een weeshuis), naar the Kilasya waterfalls en naar de Kilimanjaro. Een drukke maar fijne week! Vandaag hebben we een rustdag ingepland om onze koffers te pakken want morgen vertrekken we naar Zanzibar, joehoe!

Dat was weer de blog voor deze week. Bedankt voor het lezen allemaal!

Kwaheri!

• 08 Mei 2014 - 23:47

Jempy:

Jawadde; dat is weer allemaal de moeite.
    Je zal nogal kunnen vertellen als je terug bent.
    Dat zijn herinneringen voor de rest van je leven.
    Gewoonweg prachtig, mooi.....
    'k Ken er wel die content zullen zijn als je terug bent.
    Profiteer nog van je laatste dagen ginder.

grts, Jempy