Check, check, dubbel check! - Reisverslag uit Balen, België van Shanah Geyskens - WaarBenJij.nu Check, check, dubbel check! - Reisverslag uit Balen, België van Shanah Geyskens - WaarBenJij.nu

Check, check, dubbel check!

Door: Shanah Geyskens

Blijf op de hoogte en volg Shanah

13 Februari 2014 | België, Balen

Vliegticket: check.
Reispas: check.
Malariapillen en inentingen: check.
Muskietennet: check.
Dollars aanvragen: check.
...

Bijna alles staat klaar om in te pakken want binnenkort is het zover! Over ongeveer 14 dagen vertrek ik naar Tanzania. Nu het zo dichtbij komt, beginnen de zenuwen toch te komen! :)

Samen met mijn reisgenoot Fien, verblijf ik gedurende mijn stageperiode in een gastgezin in Arusha. Het koppel bij wie we verblijven noemen Moses en Benedeta. Moses is een reisgids in de nationale natuurparken in Tanzania (joehoee!) en Benedeta heeft een mini supermarkt en een bakker (honger gaan we dus niet lijden ;)). Zij hebben een dochter, Glory, van 12 jaar oud. Ook hebben ze een kat, een hond en een paar kippen.

De plaats waar ik stage ga lopen als vroedvrouw is in een gezondheidscentrum in Arusha. Hoe het er ginder uitziet en wat ik precies allemaal mag verwachten, is voor mij ook nog een vraag. Maar ik zal al een korte omschrijving proberen te geven van mijn toekomstige stageplaats: Het gezondheidscentrum, Ngarenaro Health Centre, ligt in het centrum van Arusha en bestaat al zo'n 40 jaar! Het gezondheidscentrum bevat 18 bedden en er werken 2 dokters en 34 verpleegsters. 24 op 24 is het centrum open. Onze shiften zullen lopen van 8uur tot 16uur, met af en toe een nachtdienst. Er wordt van ons verwacht dat we helpen met bevalling, ook de zorgen ervoor en na de bevalling. Dat we helpen met klinische onderzoeken en vaccinaties geven. Het centrum is makkelijk te bereiken met de dalla-dalla (bus).

Deze stage zal een enorme ervaring worden voor mij en ik kijk er zeker naar uit! Al weet ik dat ik waarschijnlijk ook situaties ga tegenkomen die niet gemakkelijk zullen zijn. Graag wil ik mijn ervaringen met jullie delen en ik zal proberen (al het internet het toelaat) jullie regelmatig op de hoogte te houden!

Tot dan, tot Tanzania!


  • 28 Februari 2014 - 13:52

    Broer:

    Hey lieve zus,
    Vandaag ben je dan vertrokken op jouw grote avontuur.
    Ook al is het minder leuk om even afscheid te nemen,
    Toch gunt iedereen jou een prachtige stage
    maar we gaan je allemaal hard missen.
    Hopelijk valt de heenreis goed mee
    en ben je niet te vermoeid bij de aankomst van je gastgezin.
    We zitten allemaal al vol spanning te wachten op de verhalen die je vertelt.
    (Als het internet meezit) of via dieter want die zulle we wel horen :)
    Zussie, nog veel succes ginder en zorg goed voor jezelf eh ;)
    Vele kussen van je grote broer en dorien Xxx...

  • 01 Maart 2014 - 12:30

    Drijkoningen Lydie:

    Hoi Shanah, we hoorde van je mama dat je goed was aangekomen. Hopelijk niet te moe. We zitten vol spanning te wachten om te horen hoe het gaat ginder. Veel lieve knuffels van ons allemaal.xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shanah

Actief sinds 31 Jan. 2014
Verslag gelezen: 491
Totaal aantal bezoekers 8083

Voorgaande reizen:

28 Februari 2014 - 12 Mei 2014

Tanzania

Landen bezocht: